Pohjoissaaria
kiertämässä, Pori, 27.11.2005
Vielä rauhallista rallipohjustuksen suhteen. Tänään
oli vielä mahdollisuus saaristoretkeen.
Välillä kovia vesi-/räntäkuuroja, jotka iltaa
kohden vielä voimistuivat. Kuitenkin ajoittain
näkyi jopa sininen taivas ja aurinko paistoi.
Reittinä tänään Haminakari - Steenkumppoosi -
Kasakat. Parhaina havaintoina edelleenkin
Haminakarissa oleva sepelrastas ja Steenkumppoosissa nähty
mustapääkerttu.
Haminakarissa leppoisaa meristaijjausta.

Räntäkuurojen lomassa staijjia jatkettiin
kalakämpän suojassa.

Toiset kalakämpät ovat jotakin muuta kuin mukavan
näköisiä paikkoja. Kaikkea ihmisille tuleekin mieleen!
Näille verkoille on tehtävä jotakin ennen
kevättä ja pesimälintuja.

Tässä ei ole kyseessä Hangassuon kaatopaikka, vaan sama
saari kuin edellä. Kaunis ulkosaariston
maisema.


26.11.2005 Pohjoissaaristo, Pori, Finland
Copyright, 2005
Antti J. Lind