Salalahin retkipäivä, Oman, 14.1.2006
Koko päivä vietettiin Salalahin alueen lintupaikoilla. Ilma oli paikoi joka liiankin hyvä lämpötilan
lähestyessä +35! Vähempikin olisi riittänyt. Onneksi auto oli hyvin ilmastoitu. Aamulla ja illalla
ilma ihanteellinen retkeilyyn.
Aamun valjetessa yhdelle ehkä koko eteläisen Omanin parhaista lintupaikoista; Jarziz farm.

Heti aamulla langoilla petoja falcoista kotkiin. Tässä Amurinhaukka.

Kyntäviä traktoreita ei täällä seuraa
lokkiparvet, vaan tiiraparvet, jotka pääasiassa
valkoposkitiiroja.

Osa samasta parvesta lepäilee langoilla

Päivän kuummaksi ajaksi kiertelemään rannikon khawreja. Tässä Salalahin itäinen

Jossa pyhäiibis kahlaajien parvessa

Piipahdimme myös Tawi Atayrin "sinkholella" bongaamassa yemeninhempot.

Ja sitten vielä illaksi Khawr Rawrille ja farmeille. Jarziz-farmilla illan hämärässä n85 suohaukkaa!

14.1.2006 Salalah, Sultanate of Oman
Copyright, 2006
Antti J. Lind