Revelin keskikesää, Merikarvia, 23.7.2006

Tänä veneilykautena ensimmäistä kertaa retkellä Revelin saaressa. Keli oli tosi kesäinen ja lämmin. Lämpöväreily haittasi paikoin
havainnointia. Kahlaajia enemmän kuin Yyterin Lietteillä. Taitaa Satakunnan parhaat kahlaajapaikat siirtyä ulkosaaristoon?

Revelin saari on aina yhtä miellyttävä retkikohde. Turismikaan ei ole löytänyt paikkaa - kiitos kunnon laitureiden puuttumisesta.
Saaren vierailijat ovat pääasiassa Merikarvian omaa väkeä.

Laguuni

Saaren SE-kulman madaltuva laguuni, joka on lähivuosina mahtava kahlaajapaikka.


Itäsärkkä

Saaren itäsärkkä, jossa tälle kertaa mm. pikku-, kuovi- ja isosirrejä.


Valkoposkipoikueet

Itäsärkän tyvellä ainakin 3 valkoposkihanhipoikuetta vietti päivää kovassa lämpäväreilyssä soraikkorannalla.


Eteläranta'

Saaren etelärantaa ovat jäät ja tuulet muokanneet.


Vanha merikihu

Vanha merikihu vahtii poikastaan. Saaressa pesii kaksi paria, joilla molemmilla ainakin yksi lentopoikanen.


Pohjoisranta

Pohjoisranta on yleensä suojaisempi, mutta avoin luoteistuulille.


Kaffehetki mökillä

Saaren viimeinen rakennus on tuttu kaffepaikka.


Blogger
                                                                                                                                                                                kuva: SHM

Kohti uusia retkikohteita...


23.7.2006  Reveli, Merikarvia, Finland


Copyright, 2006  Antti J. Lind