Revelin
keskikesää,
Merikarvia, 23.7.2006
Tänä
veneilykautena ensimmäistä kertaa retkellä
Revelin saaressa. Keli oli tosi kesäinen ja lämmin.
Lämpöväreily haittasi paikoin
havainnointia. Kahlaajia enemmän kuin Yyterin
Lietteillä. Taitaa Satakunnan parhaat kahlaajapaikat
siirtyä ulkosaaristoon?
Revelin saari on aina yhtä miellyttävä
retkikohde. Turismikaan ei ole löytänyt paikkaa -
kiitos kunnon laitureiden puuttumisesta.
Saaren vierailijat ovat pääasiassa Merikarvian omaa
väkeä.

Saaren SE-kulman madaltuva laguuni, joka on lähivuosina
mahtava kahlaajapaikka.

Saaren itäsärkkä, jossa tälle
kertaa mm. pikku-, kuovi- ja isosirrejä.

Itäsärkän tyvellä ainakin 3
valkoposkihanhipoikuetta vietti päivää
kovassa lämpäväreilyssä
soraikkorannalla.

Saaren etelärantaa ovat jäät ja tuulet
muokanneet.

Vanha merikihu vahtii poikastaan. Saaressa pesii kaksi paria, joilla
molemmilla ainakin yksi lentopoikanen.

Pohjoisranta on yleensä suojaisempi, mutta avoin
luoteistuulille.

Saaren viimeinen rakennus on tuttu kaffepaikka.

kuva: SHM
Kohti uusia retkikohteita...
23.7.2006 Reveli, Merikarvia, Finland
Copyright, 2006
Antti J. Lind