On taas
merimetsojen aika!, Merikarvia, 9.6.2007
Merimetsolla menee hyvin - kunhan ei vaan liian hyvin? Suomellakin on
pakko mennä todella hyvin, jos muutaman tuhannen
pesivän merimetson vuoksi tarvitsee hallitusohjelmaan ottaa
merimetsojen kannan kontrollointi! Tuleekos
kenelläkään mieleen
tärkeämpiä asioita?
Vuoden ensimmäinen yhdyskuntakäynti ja
tällä kertaa Merikarvialla. Yhdyskunta hallitsee
edelleenkin samaa kuutta luotoa, kuin
vuonna 2006. Pesien määrä
näyttää edelleenkin hieman kasvaneen (n75
paria), mutta kasvu on ollut nyt maltillisempaa, kuin
edellisinä vuosina. Saaret ovat asumattomia ja ovat onneksi saaneet olla rauhassa tihutöiltä.

Suurin osa yhdyskunnan pesistä on tällä luodolla (45%).

Toinen yhdyskunnan pienistä luodoista, jossa vain muutama pesä.

Luoto, johon ensimmäiset pesät rakennettiin. Nyttemmin
parimäärä on tältä luodolta vähän
pienentynyt.

Toinen pikkuluodoista.

Tämän luodon puut ovat selvästi kärsineet viime
vuodesta. Harventuminen on ollut nopeampaa, kuin muissa saarissa.

Yhdyskunnan toiseksi isoin luoto.
Kommentoi
9.6.2007 Merikarvia, Finland
Copyright, 2007
Antti J. Lind