On taas merimetsojen aika!, Merikarvia, 9.6.2007

Merimetsolla menee hyvin - kunhan ei vaan liian hyvin? Suomellakin on pakko mennä todella hyvin, jos muutaman tuhannen
pesivän merimetson vuoksi tarvitsee hallitusohjelmaan ottaa merimetsojen kannan kontrollointi! Tuleekos kenelläkään mieleen
tärkeämpiä asioita?

Vuoden ensimmäinen yhdyskuntakäynti ja tällä kertaa Merikarvialla. Yhdyskunta hallitsee edelleenkin samaa kuutta luotoa, kuin
vuonna 2006. Pesien määrä näyttää edelleenkin hieman kasvaneen (n75 paria), mutta kasvu on ollut nyt maltillisempaa, kuin
edellisinä vuosina. Saaret ovat asumattomia ja ovat onneksi saaneet olla rauhassa tihutöiltä.


Saari 1

Suurin osa yhdyskunnan pesistä on tällä luodolla (45%).


Saari 2

Toinen yhdyskunnan pienistä luodoista, jossa vain muutama pesä.


Saari 3

Luoto, johon ensimmäiset pesät rakennettiin. Nyttemmin parimäärä on tältä luodolta vähän pienentynyt.


Saari 4

Toinen pikkuluodoista.


Saari 5

Tämän luodon puut ovat selvästi kärsineet viime vuodesta. Harventuminen on ollut nopeampaa, kuin muissa saarissa.


Saari 6

Yhdyskunnan toiseksi isoin luoto.

                                                                                                                                                                               Kommentoi
9.6.2007  Merikarvia, Finland

Copyright, 2007  Antti J. Lind