Merimetsotuhojen
esittelyä,
Saantee, Pori, 17.6.2009
Weblokit
Suomen ympäristökeskus on huolestunut kasvavasta
merimetsojen pesimäsaariin kohdistuvista pesien ja poikasten
laittomasta hävityksestä. Osin heidän
pyynnöstään ja omastakin puolesta, olin
tänään esittelemässä
Saanteen yhdyskuntaa ja sen kolmea tuhottua saarta Ylen
kuvaus-/toimitusryhmälle. Uusia tuhoja ei
tänään havaittu ja
jäljellä olevissa luodoissa tilanne näytti
olevan ennallaan. Tuhotut luodot käytiin kuvaamassa:
Vähä-Ploki (2kpl) ja Kendräväli.
Merimetsojen pesintää
käsittelevä dokumentti esitetään
Yle TV1 / pe26.6. 21:00-21:30.

Vähä-Plokin tuhottu isompi saari. Pesien minimiarvio
ollut 30.

Kendrävälin puupesiä. Kuvassa
näkyvistä pesistä keskellä alhaalla
oleva on vanhempi ja tänä vuonna
käyttämätön. Muut kaksi ovat olleet
tänä vuonna asuttuja. Yhteensä
pesiä Kendrävälissä oli 92.

Ylen kuvaaja ja toimittaja Vähä-Plokissa.

Paluumatkalla poikettiin vilkaisemaan myös
"eläviä" luotoja.

Yhdyskunnassa poikaset vielä pesissä, vaikka ovatkin
jo kookkaita.
Kommentoi
17.6.2009
Saantee, Pori,
Finland
Weblokit
Copyright,
2009
Antti J. Lind