Merimetsotuhojen esittelyä, Saantee, Pori, 17.6.2009
Weblokit
Suomen ympäristökeskus on huolestunut kasvavasta merimetsojen pesimäsaariin kohdistuvista pesien ja poikasten laittomasta hävityksestä. Osin heidän pyynnöstään ja omastakin puolesta, olin tänään esittelemässä Saanteen yhdyskuntaa ja sen kolmea tuhottua saarta Ylen kuvaus-/toimitusryhmälle. Uusia tuhoja ei tänään havaittu ja jäljellä olevissa luodoissa tilanne näytti olevan ennallaan. Tuhotut luodot käytiin kuvaamassa: Vähä-Ploki (2kpl) ja Kendräväli. Merimetsojen pesintää  käsittelevä dokumentti esitetään Yle TV1 / pe26.6. 21:00-21:30.


Vähä-Ploki

Vähä-Plokin tuhottu isompi saari. Pesien minimiarvio ollut 30.


Kendrävälin puupesät

Kendrävälin puupesiä. Kuvassa näkyvistä pesistä keskellä alhaalla oleva on vanhempi ja tänä vuonna käyttämätön. Muut kaksi ovat olleet tänä vuonna asuttuja. Yhteensä pesiä Kendrävälissä oli 92.


YLEn kuvaaja ja toimittaja

Ylen kuvaaja ja toimittaja Vähä-Plokissa.


Järvikari

Paluumatkalla poikettiin vilkaisemaan myös "eläviä" luotoja.


Järvikarin pesäpoikasia

Yhdyskunnassa poikaset vielä pesissä, vaikka ovatkin jo kookkaita.


Kommentoi
17.6.2009 Saantee, Pori, Finland
Weblokit
Copyright, 2009  Antti J. Lind