Tuulta ja sadetta,
Västra Norrskär,
Mustasaari, 30.11.2009
Weblokit
Nopeasti se keli vaihtui. Iltasella hieman ennen puoltayötä
oli lähes tyyntä. Kuu ja tähdet valaisivat maisemaa
lämpötilan ollessa asteen verran pakkasella.
Tänään aamusta vajaa 15m/s etelästä, +4 ja
vesikuuroja. Iltapäivän tunteina sade ja tuuli vielä
hieman kiihtyivät. Saas nähdä millainen on aamusta.
Länsikärjessä staijattiin vajaa 4 tuntia ja hieman
suojassa ollut saaren pohjoispuoli tuli myös väljästi
tarkistettua. Eiliset vesilintumäärät olivat haavetta
vain. Ainoastaan lokeillä, pääasiassa kalalokilla,
selvää liikehdintää. Yön aikana oli jostakin
tupsahtanut pohjoispuolelle vajaa sata sinisorsaa. Rantaniityltä
lentoon lähti suopöllö, joten eilinen sp. taisi tulla
määritettyä. Merellä kalalokkien mukana pyöri
vanha naurulokki. Sopiva ehtoo saunomiseen.

Sen verta oli hämärä päivä, että
majakassa paloi valo koko päivän.

Saaren pohjoisin kärki - Norrskatan. Kärjessä selvä
hiekkaranta ja mielenkiintoista rudea. Tänään ei
pikkulintuja.

Satama ja itäkärjen mökit. Eipä paljon tungosta
laiturissa ole.

Iltasella majakan valokiilat halkoivat taivasta vesisateessa.
Kommentoi
30.11.2009
Västra Norrskär, Mustasaari,
Finland
Weblokit
Copyright,
2009
Antti J. Lind