Täystalvi
ja avovedestä ei hajuakaan, Reveli, Merikarvia,
21.3.2010
Weblokit
Päiväksi luvattiin jälleen leppoisaa
auringonpaistetta ja vain heikohkoa tuulta. Keli salli taas
saaristoretkeilyn. Pienoisen pettymyksen toi auringon pysyminen paksun
pilviverhon takana, vaikka se välillä kuulsikin
pilvien läpi. Iltapäivällä
vielä jonkinsortin vastatuuli sävytti paluumatkaa.
Revelin saari tuli kierrettyä ja taisi olla
ensimmäinen kerta, kun itse saaressa ei ollut
yhtäkään lintua: Truutinkareilla pieni
lokkiparvi, yksinäinen isokoskelo kierteli
jäälakeudella, merikotka päivysti
reviirillä ja paluumatkalla merihanhipari lensi ylitsemme
kohti etelää. Kyllä se siitä!

Talvisen näköinen on Revelin sisälaguunikin.

Toinen saaren ruovikoista lähes hautautunut lumeen.

Myös saaren kämpän kulmalla lumihanki yli
metrin korkea ja hankikanto erinomainen.

Päivän kaffehetki tutulla paikalla. Näin
kuva otettiin.

Ei näy avovettä
länsikärjestä. Voi siinä hetki
mennä, ennenkuin vapaa meri huuhtelee Revelin rantoja.

Saaren etelänpuoleiselle kivikolle oli jo
lumimäärästä huolimatta ilmestynyt
useampi reippaankokoinen pälvi. Näissä
pälvissä vaan ravinto lienee aika niukkaa. Ainakaan
tänään ei kukaan sitä ollut
toteamassa.

Ja maihin...
Kommentoi
21.3.2010
Reveli, Merikarvia,
Finland
Weblokit
Copyright,
2010
Antti J. Lind