Täystalvi ja avovedestä ei hajuakaan, Reveli, Merikarvia, 21.3.2010
Weblokit
Päiväksi luvattiin jälleen leppoisaa auringonpaistetta ja vain heikohkoa tuulta. Keli salli taas saaristoretkeilyn. Pienoisen pettymyksen toi auringon pysyminen paksun pilviverhon takana, vaikka se välillä kuulsikin pilvien läpi. Iltapäivällä vielä jonkinsortin vastatuuli sävytti paluumatkaa. Revelin saari tuli kierrettyä ja taisi olla ensimmäinen kerta, kun itse saaressa ei ollut yhtäkään lintua: Truutinkareilla pieni lokkiparvi, yksinäinen isokoskelo kierteli jäälakeudella, merikotka päivysti reviirillä ja paluumatkalla merihanhipari lensi ylitsemme kohti etelää. Kyllä se siitä!


Laguuni

Talvisen näköinen on Revelin sisälaguunikin.


Koivut ja kämppä

Toinen saaren ruovikoista lähes hautautunut lumeen.


Kämppä, Lotte ja BRH

Myös saaren kämpän kulmalla lumihanki yli metrin korkea ja hankikanto erinomainen.


Kaffehetki

Päivän kaffehetki tutulla paikalla. Näin kuva otettiin.


Länsikärki

Ei näy avovettä länsikärjestä. Voi siinä hetki mennä, ennenkuin vapaa meri huuhtelee Revelin rantoja.


Etelärantaa ja pälviä

Saaren etelänpuoleiselle kivikolle oli jo lumimäärästä huolimatta ilmestynyt useampi reippaankokoinen pälvi. Näissä pälvissä vaan ravinto lienee aika niukkaa. Ainakaan tänään ei kukaan sitä ollut toteamassa.


Ja maihin...

Ja maihin...


Kommentoi

21.3.2010 Reveli, Merikarvia, Finland
Weblokit
Copyright, 2010  Antti J. Lind