Porin
kahdeksas isovesipääsky, Kirrinsanta,
Pori, 24.10.2011 Weblokit
Paluumatkalla pohjoissaaristosta kuulin, että pari
päivää sitten nähty
isovesipääsky oli taas
tänään löytynyt samalta paikalta,
missä se oli alunperinkin ollut. Eilen lintua ei kuulemma
kovista etsinnöistä huolimatta ollut
löydetty. Tänään linnun oli
löytänyt Tapio Meri, jolle onnittelut
löydöstä. Alkuperäistä
löytäjää en tiedä, mutta
onnittelut hänellekkin. Lintu oli helposti paikallistettavissa
bongareiden avulla ja vesipääskyille tyypilliseen
tapaan, lintu oli kovin luottavainen. Edellisen kerranhan
isovesipääsky oli 8.8.2011
Yyterissä.
Tältä syksyltä taitaa Suomesta olla tulossa
uusi vuosiennätys isovesipääskylle.
Niitä on havaittu jo lähes kymmenen
tähän mennessä.
Linnun paikka oli helposti löydettävissä
vaikka paikalla oli enää 15. aallon bongareita.
Kuvasta on havaittavissa myös tämän
päivän linnun löytäjä...