Porin kahdeksas isovesipääsky, Kirrinsanta, Pori, 24.10.2011
Weblokit
Paluumatkalla pohjoissaaristosta kuulin, että pari päivää sitten nähty isovesipääsky oli taas tänään löytynyt samalta paikalta, missä se oli alunperinkin ollut. Eilen lintua ei kuulemma kovista etsinnöistä huolimatta ollut löydetty. Tänään linnun oli löytänyt Tapio Meri, jolle onnittelut löydöstä. Alkuperäistä löytäjää en tiedä, mutta onnittelut hänellekkin. Lintu oli helposti paikallistettavissa bongareiden avulla ja vesipääskyille tyypilliseen tapaan, lintu oli kovin luottavainen. Edellisen kerranhan isovesipääsky oli 8.8.2011 Yyterissä. Tältä syksyltä taitaa Suomesta olla tulossa uusi vuosiennätys isovesipääskylle. Niitä on havaittu jo lähes kymmenen tähän mennessä.


Paikka ja pari bongaria

Linnun paikka oli helposti löydettävissä vaikka paikalla oli enää 15. aallon bongareita. Kuvasta on havaittavissa myös tämän päivän linnun löytäjä...


Isovesipääsky

Isovesipääsky ruokaileee Technipin altaassa.



Ja samasta tilanteesta kuvattu pätkä videona.


Kommentoi

8.8.2011 Yyterin Lietteet, Pori, Finland
Weblokit
Copyright, 2011  Antti J. Lind