Lämpöaaltojen välinen
pakkaspäivä,
Kuuminainen, Pori, 21.2.2019 Weblokit
Plussakelit
ne vaan on, föhn-tuulien ohessa, jatkuneet jo toista viikkoa. Eilen
reipas, yli 20m/s, luoteen ja pohjoisen väliltä. Tänään lähes tyyntä ja
pakkasta viitisen astetta, aamusta oli ollut 10 asteen pinnassa.
Kävin tänään iltapäivällä vähän vilkaisemassa, miltä näytti
Kuuminaistenniemen edustalla eilisen kovan tuulen jäljiltä. Pettymystä
vähän oli, kun ei pahemmin aukkoja näkynyt, oikeastaan jäätilanne vai pahentunut. Ainoa havaintoetäisyydellä
oleva sula kärjen ja Puskurin välissä ja siinäkin vain pari koskeloa. Muualla
näytti olevan peilikirkasta vanhaa jäätä tai ahtautunutta ajojäätä.
Koskeloiden lisäksi vain yksi lokki ja käpytikka. Retkiluistelulle olis hyvät kelit.
Jäässa kauempana muutamia aukkoja Räyhien ja Säpin välillä, Säpin länsi-
ja pohjoispuolella ja Outoorin itäpuolella. Avovettä lähinnä kaukana
Säpin luoteispuolella sekä Kallon edustalla.
Kärjen eteläranta. Pahemmin ei avovettä näkyvissä. Kaukana luoteessa
tummempaa - avointa. Vasemmassa reunassa Säppi.
Kuuminaisten kärki luoteen suuntaan. Isoin aukko jääkentässä oli
pohjoiskärjen ja Puskurin välillä. Rannoillekkin muodostunut jo isoja pälviä.
Sama aukko hieman lähempää. Tahkoluodon voimaloiden edustalta Kalloon isompi
avovesialue.